Směrnice č. 12
IČO : 49335499
TELEFON: 495 511 064 - ředitel 602 500 091 - sklad, 602 500 122 - šéfkuchař 495 511 036 – ekonom
Ředitel : Martin Svátek E-MAIL : info@jidelnahradecka.cz
Školní stravování se řídí:
- obecně platnými právními předpisy a hygienickými normami
- zásadami bezpečnosti při práci
- vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláškou č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízení
- nařízením vlády Evropského parlamentu a Rady č. 852/2004
- systémem kritických bodů – HACCP
- zákon č. 561/2004 Sb. – Školský zákon v platném znění
- vyhláška č. 84/2005 Sb. o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávními celky ve znění pozdějších předpisů
- nařízením Evropské unie a Rady (EU) 679/2016 (GDPR).
- zákon č. 65/2017 Sb. „Zákon o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek“
Všechny jmenované zákony a vyhlášky jsou k nahlédnutí u ředitele.
VYMEZENÍ HLAVNÍHO ÚČELU A PŘEDMĚTU ČINNOSTI
Školní jídelna je příspěvkovou organizací Královéhradeckého kraje – zřizovací listina č.j.: 14690/SM/2009 včetně příloh.
HLAVNÍ ČINNOSTÍ je zabezpečeno školní stravování žáků škol a školských zařízení zřizovaných Královéhradeckým krajem, případně škol církevních a soukromých a stravování vlastním zaměstnancům.
Školní stravování se poskytuje v době přítomnosti žáka ve škole a první den neplánované nepřítomnosti. Při ostatních absencích (nemoc, ředitelské volno, studijní volno apod.) je nutné stravu odhlásit. V případě kontrolou zjištěné neoprávněnosti využívání školního stravování může být finanční rozdíl (dotace na školní stravování) doúčtován.
DOPLŇKOVOU ČINNOSTÍ
je poskytováno stravování pracovníkům škol a školských zařízení a cizím osobám.
VÝDEJE JÍDEL A ROZSAH POSKYTOVANÝCH SLUŽEB
Pro hlavní činnost - žáci – školní stravování
Školním stravováním se rozumí stravování žáků v době přítomnosti ve škole a první den neplánované nepřítomnosti.
Snídaně 06:00 hod. - 08:00 hod. pondělí - pátek
Obědy 11:15 hod. - 14:30 hod. pondělí - pátek
Večeře 17:00 hod. - 18:30 hod. pondělí - čtvrtek
Pro základní školu při Biskupském gymnáziu se pokrmy vkládají do přepravních boxů a odvážejí do ve vlastní výdejny.
Pro doplňkovou činnost – ostatní
Snídaně 06:00 hod. - 6:30 hod. pondělí - pátek
Obědy 11:15 – 11:45. a 14:10 – 14:30 hod pondělí – pátek
Obědy v době školních prázdnin a provozu ŠJ 11:15 - 13:30 hod.
Večeře 17:40 hod. - 17:50 hod. pondělí - čtvrtek
Zaměstnanci škol a školských zařízení mohou využívat časových intervalů shodných se žáky.
Odběr do jídlonosičů pro hlavní i doplňkovou činnost pouze první den neplánované nepřítomnosti (možnost využití odhlašování do 09:00 hod. na současný den) v časových intervalech stanovených pro doplňkovou činnost.
Rozsah poskytovaného stravování :
Obědy: výběr č. 1 – 3 je přístupný všem strávníkům
č. 4 Šetřící (výroba bez použití tuku) pouze na písemné doporučení lékaře*
č. 5 Bezlepková dieta pouze na písemné doporučení lékaře*
Večeře: výběr č. 1 – 2 je přístupný všem strávníkům
bezlepková dieta pouze na písemné doporučení lékaře*
Snídaně jsou jednotné.
Dietní stravování*
Školní jídelna po dohodě se strávníkem poskytuje školní stravování v dietním režimu – (bezlepková a šetřící dieta) Podmínkou je platné lékařské potvrzení. Strava je připravováno v součinnosti nutriční terapeutky, v případě vyšších nákladů na přípravu stravy se navýší cena za dietní stravu.
Právo žáka na školní stravování v rozsahu dle vyhlášky 107/2005 Sb.
Žák základní školy, střední školy, konzervatoře a student vyšší odborné školy má právo odebrat oběd.
Žák mladší 15 let ubytovaný ve školském ubytovacím zařízení má právo odebrat hlavní jídla (oběd a večeři) a doplňková jídla (snídani, přesnídávku, svačinu).
Žák od dovršení 15 let a student ubytovaný ve školském ubytovacím zařízení má právo odebrat hlavní jídla (oběd a večeři) a doplňková jídla (snídani, přesnídávku, svačinu a druhou večeři).
REGISTRACE A EVIDENCE STRÁVNÍKŮ
Žáci a studenti jsou do evidence pro stravování zapsáni na základě předložené, řádně vyplněné závazné trvalé přihlášky, která slouží i jako školní matrika.
Strávníci v rámci doplňkové činnosti se registrují na základě jmenných seznamů organizací nebo jednotlivých požadavků ( řádně vyplněná závazná trvalá přihláška).
Po ukončení stravování jsou strávníci evidování ještě po další tři školní roky. Následně dojde k archivaci a vyřazení strávníků z evidence.
Při řádném i mimořádném ukončení vzdělávání je strávník povinen se dostavit k ukončení stravování a finančnímu vypořádání.
ZPŮSOB ÚHRADY STRAVY
(jako variabilní symbol se uvádí evidenční číslo strávníka, kterému má být obnos připsán)
d) V HOTOVOSTI složením zálohy maximálně do výše ceny měsíčního stravného
e) ELEKTRONICKOU STRAVENKOU
– k ceně stravy se připočítá provize 5,5 % pro vydavatele stravenek
Platby pod bodem a) b) a d) se provádí dopředu, zpravidla na měsíc.
Platby pod bodem c) zpětně za ukončený měsíc podle skutečně objednaných jídel.
Platby pod bodem e) jsme nuceni připočítat provizi, neboť vydavatel stravenek požaduje provizi, kterou nemáme z čeho pokrýt.
Pro strávníky s automatickým objednáváním doporučujeme uskutečnit platbu na další měsíc do 20. dne předcházejícího měsíce.
PŘIHLAŠOVÁNÍ, ODHLAŠOVÁNÍ,
VÝBĚR JEDNOTLIVÝCH DRUHŮ OBĚDŮ
Způsoby objednávaní:
*Riziko za případné chyby objednání v pokladně nebo telefonicky nese strávník.
Individuální objednání: Objednávka obědů a večeří je možná pouze na uvolněný časový úsek (1 až 2 týdny) nejpozději však do 14:30 hod. předchozího pracovního dne. V případě nečekané události (nemoc, pracovní cesta) lze provést odhlášení telefonicky do 09:00 hod. dne výdeje. Přihlášení je možné do vyčerpání denní kapacity.
Při stravování v době školních prázdnin v rámci doplňkové činnosti je lhůta pro změny objednávek stanovena do 13:30 hod. na následující den.
Automatické objednávání: Při požadavku této volby se objednávka stravy provede automaticky vždy k 20 dni v měsíci. Podmínkou je dostatečný finanční zůstatek na účtu. Objednává se pouze výběr č.1
Každý strávník nese odpovědnost za svoje přihlášky a odhlášky stravy a je povinen si v době aktivního stravování minimálně jednou týdně překontrolovat finanční zůstatek na svém účtu.
VĚKOVÉ SKUPINY A KALKULACE
Věkové skupiny |
Druh jídla |
Cena
|
do 6 let |
Oběd |
21,00Kč |
7 – 10 let |
Oběd |
23,00Kč |
11 – 14 let |
Oběd |
28,00Kč |
15 a více let |
Oběd |
29,00Kč |
11 – 14 let a 15 a více let |
Snídaně |
17,00Kč |
11 – 14 let |
Večeře |
25,00Kč |
15 a více let |
Večeře |
26,00Kč |
11 – 14 let a 15 a více let |
Přesnídávka |
12,00Kč* |
11 – 14 let a 15 a více let |
Svačina |
11,00Kč* |
15 a více let |
druhá večeře |
16,00Kč* |
*připravuje se dle zájmu strávníků
Obědy pro zaměstnance škol může být sníženo podle individuálního příspěvku školy:
Školy zřizované Královéhradeckým krajem 68,-Kč ( základní sazba).
Školy církevní, soukromé 69,- Kč ( základní sazba).
Přímá platba studentů Univerzity po odečtení dotace 48,- Kč.
Ostatní strávníci 69,- Kč.
Cena magnetické karty pro výdejní čtecí zařízení 35,- Kč.
Cena čipu 115,-Kč.
Výše stravovacího poplatku za školní stravování se stanovuje dle věkových skupin:
Do 6 let
7 – 10 let
11 – 14 a 15 a více let
Zařazení do věkových skupin se řídí dosažením věku žáka v příslušném školním roce ( školní rok se rozumí od 1.9. – 31.8.)
PRODEJ IDENTIFIKAČNÍHO MEDIA
Za úhradu lze zakoupit stravovací laminovanou kartu nebo čip.
Karty nebo čipy jsou strávníkům prodávány v rámci doplňkové činnosti za nákupní cenu od dodavatele (cena tedy může být proměnlivá), stávají se majetkem strávníka a nejsou zpět vykupovány.
Karta i čip je vždy hrazena strávníkem, a to i v případě, že je strava fakturována zaměstnavateli nebo školskému zařízení.
K vnitřní identifikaci lze také využít ISIC kartu, městskou kartu, školní nebo zaměstnaneckou kartu, čipy.
VRACENÍ PŘEPLATKŮ ZA ODHLÁŠENOU STRAVU
V průběhu školního roku se finanční obnos za odhlášenou stravu automaticky odečítá z úhrady na následující měsíc. Přeplatky na konci školního roku přechází do období příštího školního roku.
Na základě písemné žádosti na formuláři ŠJ je možné zažádat o vracení přeplatků během (maximálně 1x za tři měsíce) stravování bankovním převodem na účet z něhož peníze přicházely na základě žádosti strávníka nebo jeho zákonného zástupce. Výjimečně lze vrátit přeplatek hotově na základě písemná žádost na formuláři ŠJ je nutná vždy při převodu na účet a výplatě v hotovosti strávníkům ve věku 15 – 18 let. Četnost vracení přeplatků je nejvýše jedenkrát za 3 měsíce. Při ukončení stravování okamžitě.
Odpovědnost a iniciativa za vyzvednutí přeplatku je vždy (i při ukončení studia) na straně strávníka nebo jeho zákonného zástupce .
Nevyzvednuté přeplatky žáků a studentů, kteří již ukončili vzdělávání, jsou ještě následující tři školní roky evidovány v informačním systému a na požádání dle výše uvedených pravidel vyplaceny. Po uplynutí tohoto období budou jména žáků definitivně vyřazena z evidence.
Náležitosti pro vrácení přeplatků v hotovosti
Náležitosti pro bezhotovostní převod přeplatků
ZAPOMENUTÍ A ZTRÁTA IDENTIFIKAČNÍHO MEDIA
Při zapomenutí identifikačního media je možnost vytisknout náhradní doklad u samoobslužného boxu, který je umístěn ve vstupní hale vpravo. Při ztrátě karty se zamezí jejímu zneužití okamžitým zaregistrování jiného media. (čím se původní zneplatní)
VLASTNÍ STRAVOVÁNÍ
Stravování probíhá samoobslužným způsobem. Nejprve se odebírá podnos, sklenička, ubrousek a příbor. Následně u výdejního okénka samotné jídlo. Nápoje jsou k dispozici ve výdejních termosech přímo na jídelnách.
Po ukončení konzumace strávníci odkládají tác s použitým nádobím na posuvný pás, ponechání táců na stolech je nepřípustné.
Pro konzumaci je strávníkům poskytována dostatečně dlouhá doba, nutná pouze pro jídlo, nikoliv pro další činnosti.
Strávníci jsou povinni se při stravování chovat ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly.
Za úmyslně poškozené zařízení bude vyčíslena a vymáhána finanční náhrada.
Strávníci dochází ke stravování z okolních škol, se nepřezouvají, oděvy a tašky odkládají na věšáky a lavice. Školní jídelna neodpovídá za cenné věci, peníze a věci nesouvisející s výukou.
K dispozici je výtah pro imobilní občany, pro jeho využívání je nutné kontaktovat pokladnu.
STRAVOVÁNÍ ŽÁKŮ V DOBĚ NEMOCI
V době nemoci a nepřítomnosti žáka ve škole (ředitelské volno, studijní volno apod.) je nutné stravování odhlásit. Pouze v první den nemoci si může strávník stravu vyzvednout. Školní stravování se poskytuje pouze v době přítomnosti žáka ve škole.
V případě kontrolou zjištěné neoprávněnosti využívání školního stravování může být finanční rozdíl (dotace na školní stravování) doúčtován.
BEZPEĆNOST A OCHRANA ZDRAVÍ STRÁVNÍKŮ
Dohled nad nezletilými strávníky v době výdeje školního stravování zajišťuje pracovník jídelny. Případný, jakýkoli úraz v areálu jídelny prosím nahlásit dozorovému pracovníkovi, nebo v kanceláři jídelny.
VÝDEJ JÍDEL DO JÍDLONOSIČŮ
Pouze první den neplánované nepřítomnosti žáka ve škole je možné vydat jídlo do přenosného jídlonosiče.
Výjimečně v případě velmi závažné mentální, fyzické, psychické nebo jiné zdravotní překážky. Výjimku povoluje ředitel na základě doporučení příslušného lékaře..
V ostatních případech je výdej jídel do jídlonosičů ZAKÁZÁN! Doporučuje se využít možnosti odhlášení do 9,00 hod. na týž den. Pokrmy jsou určeny k okamžité spotřebě.
ODNÁŠENÍ JÍDEL A NÁDOBÍ MIMO BUDOVU
Vyjma jídel dle předchozího oddílu, ovoce a kusových doplňků je odnášení jídel mimo budovu jídelny ZAKÁZÁNO.
Odnášení nádobí z jídelny je ZAKÁZÁNO bez výjimky.
PŘÍTOMNOST OSOB BEZ ZAKOUPENÉ STRAVY
Osoby bez objednaného jídla nemají právo vstupu do výdejních prostorů a jídelen
(1. nadzemní podlaží). Výjimkou je nutný doprovod , např. osobní asistenti.
Přítomnost osob ve vestibulu (přízemí) je možná pouze za účelem zajištění stravování. Žádná ostatní přítomnost NENÍ DOVOLENA.
PROVOZNÍ DOBA PRO VEŘEJNOST
Pokladna: 07:00 – 14:30 hod. ve dnech školního vyučování
07:30 - 13:00 hod. v pracovních dnech mimo dny školního vyučování
Provozní kancelář :
07:30 – 14:00 hod. v pracovních dnech -úterý, čtvrtek a pátek
Ředitel :
07:30 – 8:00 hod. každý pracovních den nebo dle objednání na tel.: 602 500 052
Hlavní vchod jídelny :
05:30 – 15:00 hod. a 17:00 – 18:30 hod. ve dnech školního vyučování
07:30 – 14:00 hod. v pracovních dnech mimo dny školního vyučování
V průběhu roku mohou být provozní doby upraveny dle aktuální situace (celozávodní dovolená, karanténa),
více na www. jídelnahradecka.cz.
MIMOŘÁDNÝ ÚKLID V DOBĚ VÝDEJE A KONZUMACE JÍDEL
Mimořádný úklid v jídelnách v době výdeje zajišťují pomocné pracovnice kuchyně. Na případnou nenadálou událost (rozlití, rozbití,..) je strávník povinen upozornit pracovníka dohledu nebo výdeje, aby mohl být proveden úklid.
KOUŘENÍ A UŽÍVÁNÍ OMAMNÝCH PROSTŘEDKŮ
Řídíme se dle zákona č. 65/2017 Sb. v platném znění – „Zákon o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek“. Kouření, používání elektronických cigaret a užívání omamných prostředků je ZAKÁZÁNO ve všech vnitřních prostorách a také na venkovních pozemcích příspěvkové organizace.
ODKLÁDÁNÍ VĚCÍ
Pro odkládání oděvů a tašek souvisejících s výukou jsou určeny věšáky, lavičky a uzamykatelné skříňky ve vstupní hale jídelny. Cenné věci je možné uschovat v pokladně.
Pro odkládání jízdních kol jsou určeny stojany umístěné v prostoru před vchodem do jídelny.
Jídelna odpovídá pouze za ztráty předmětů uložených na místech k tomu určených.
Strávníci se nepřezouvají.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Osobní údaje jsou ve shora uvedené organizaci zpracovávány v souladu s Nařízením Evropské unie a Rady (EU) 2016/679 (GDPR).
Seznam všech zpracovávaných osobních údajů, účel jejich zpracování a veškeré postupy související s jejich zpracováním jsou stanoveny interní směrnicí organizace "Vnitřní pravidla pro ochranu osobních údajů".
Dokument „Vnitřní pravidla pro ochranu osobních údajů“ jsou k nahlédnutí každý pátek v kanceláři „Ředitel ŠJ“ v době 8:00 – 12:00.
Veškeré dotazy týkající se ochrany osobních údajů ve shora uvedené organizaci směřujte na Pověřence pro ochranu osobních údajů, nebo na ředitelství organizace na tel. 495 511 064.
Kontakt na Pověřence pro ochranu osobních údajů:
Ondřej Vašut, e-mail: dpo@pokava.cz tel.: 603 341 500
"Strávník bere na vědomí, že nutné osobní údaje mohou být použity do matriky ŠJ a dále předávány dle vyhlášky č. 364/2005, o dokumentaci škol a školských zařízení, a že školní jídelna zpracovává osobní údaje v souladu s Nařízením o ochraně osobních údajů (EU) 2016/679 (GDPR).":
Každý subjekt údajů má právo přístupu ke svým údajům, na informaci o zpracování uvedených osobních údajů a na opravu.
Každý subjekt údajů (strávník, zaměstnanec), který zjistí nebo se domnívá, že správce nebo zpracovatel (Školní jídelna) provádí zpracování jeho osobních údajů v rozporu s ochranou soukromého a osobního života nebo v rozporu se zákonem může Školní jídelnu požádat o vysvětlení a odstranění vzniklého stavu.
KAMEROVÝ SYSTÉM
Informace v souladu vyhlášky č. 364/2005, a s Nařízením o ochraně osobních údajů (EU) 2016/679 (GDPR)."
Každý subjekt údajů (strávník, doprovod, zaměstnanec), který zjistí nebo se domnívá, že správce nebo zpracovatel (školní jídelna) provádí zpracování jeho osobních údajů v rozporu s ochranou soukromého a osobního života nebo v rozporu se zákonem může Školní jídelnu požádat o vysvětlení a odstranění vzniklého stavu.
Veškeré informace o kamerovém systému a ochraně osobních údajů podává vedoucí Školní jídelny – Martin Svátek – osobně nebo na tel. 495 511 064.
NÁMĚTY, PŘIPOMÍNKY, REKLAMACE A STÍŽNOSTI
Připomínky k jídelníčku, jednotlivým jídlům, provozu jídelny, organizování výdeje stravy, technické závady atd. přijímá ředitel, šéfkuchař a pokladní případně další zastupující pracovníci.
Velikost porce lze připomínkovat v okamžiku převzetí jídla, tzn.ještě u výdejního pultu, kvalitu jídla v okamžiku zjištění závady. Za uznanou stížnost na kvalitu má strávník nárok na vydání jiného pokrmu dle nabídky.
Reklamaci transakce (vložení financí na účet, objednání, odhlášení stravy) lze podat v pokladně nejpozději do dvou měsíců od provedení.
Martin Svátek – ředitel tel. 495 511 064 a Hlinka Petr - šéfkuchař tel. 602 500 122
SEZNÁMENÍ S VNITŘNIM ŔÁDEM
Vnitřní řád je vyvěšen na úřední desce ve vestibulu a na webových stránkách www.jidelnahradecka.cz.
Výtah nejdůležitějších informací vnitřního řádu je předáván strávníkům při zahájení stravování s odkazem na jeho plné znění. Jakékoliv změny, především v kalkulaci plateb, jsou s dostatečným předstihem k dispozici strávníkům volně na parapetu pokladen, ve vitrínce, na nástěnkách a na webu..
Všichni zaměstnanci Školní jídelny jsou s vnitřním řádem seznámeny na poradě a seznámení potvrzeno podpisem na přiložený arch.
Jídelní lístky jsou vyvěšeny na několika místech v prostorách Školní jídelny, přístupné jsou také na adrese www.strava.cz pod číslem zařízení 0288.
Tento vnitřní řád nabývá účinnosti dne 1.9. 2019
V Hradci Králové, dne 31.8.2019
Svátek Martin. – ředitel
Školní jídelna, Hradec Králové, Hradecká 1219 je příspěvkovou organizací Královéhradeckého kraje
Školní jídelna se nachází v těsné blízkosti středních škol, školních internátů, kampusu UHK a Podnikatelského centra.
Hold on please…
It will only take a second.